vim-scripts.org – wszystkie pluginy do vima na githubie

Posted in vim on Grudzień 30, 2010 by qbamiszcz

W poprzednim wpisie pisałem jak korzystając z pathogen’a ładnie posegregować sobie pluginy do vim’a i korzystając z github’a zrobić kopie zapasową konfiguracji. Możliwości są znacznie większe, choć ja wtedy zdecydowałem się ich nie wykorzystywać – pościągałem pluginy ze strony vim’a i to wszystko. Nie wszystkie pluginy miały repozytoria na githubie, nie chciało mi się szukać tych, które mają, wiec poszedłem trochę na łatwiznę (przy szukaniu pluginów, ich akutalizacja już nie byłaby łatwiejsza:)). W każdym razie wczoraj znalazłem stronę vim-scripts.org, czyli repozytoria WSZYSTKICH pluginów do vim’a na githubie… i postanowiłem zainstalować je od nowa. Jak to zrobić?

Czytaj dalej

Reklamy

aplet Plasmy – prosty monitor temperatury procesora

Posted in różne on Grudzień 29, 2010 by qbamiszcz

Już od jakiegoś czasu rozglądałem się za apletem Plasmy, który monitoruj temperaturę procesora. No i kilka takich jest, ale ja szukałem naprawdę minimalistycznego – żadnych kolorowych tarcz, rysunków, po prostu liczba. Jest jeden taki aplet, ale nie wiem dlaczego u mnie on nie działa. Postanowiłem więc napisać sam to czego potrzebuje.

Czytaj dalej

vim – pathogen i github

Posted in vim on Grudzień 10, 2010 by qbamiszcz

Ostatnio straciłem w głupi sposób moją konfigurację Vim’a (a właściwie folder .vim – plik .vimrc został… tak btw dzięki metodzie opisanej w niniejszym artykule, ale nie tak sprytnej aby zrobić backup wszystkiego co może dotyczyć vim’a), więc zmuszony byłem skonfigurować sobie wszystko jeszcze raz. I tym razem zrobię to mądrzej. Po pierwsze dlatego, że łatwo będę mogł zrobić backup CAŁEJ konfiguracji vim’a. Po drugie dlatego, że skorzystam z pluginu Pathogen, który pozwala na fantastyczne zarządzać zainstalowanymi pluginami. I chyba troche po trzecie dlatego, że wreszcie wybrałem z większą uwagą pluginy.
Czytaj dalej

najlepsze jest.

Posted in impresje on Grudzień 27, 2009 by qbamiszcz

artystycznie o vimie.

Posted in różne on Czerwiec 24, 2009 by qbamiszcz

Na moim blogu to tak jakoś sprośnie – obrazki z /b/, przeklinanie, krótkie posty… Dziś będzie inaczej – no, nie wiem czy uda mi się długiego posta wygenerować, ale postaram się chociaż. Na pewno nie będę przeklinał, będzie trochę poezji, trochę malarstwa – ogólnie post na poziomie. Ponoć pomysły pojawiające się w sesji praktycznie zawsze znikają po niej, ale ja postanowiłem kilku stawić czoła. Jeden z takich pomysłów jest związany z trzema literkami – vim.
Czytaj dalej

ortega cartel raz jeszcze.

Posted in różne on Czerwiec 18, 2009 by qbamiszcz

MI-STRZO-WIE!

średnio co miesiąc mam taką jazdę,
jak rambo w jedynce, pamiętacie film ten,
sylwester w pewnym momencie musi
na sosny z dwustu metrów na bańkę zdusić.
średnio co tydzień mam taką opcję,
rap na czas patryk nagrywa z piotrkiem,
ortega cartel jeździ z james bondem,
i rambo w jednym – sylwester skok przeżył
.

o kurwa, suty mi sterczą jak wieża eiffla w paryżu – ostatni raz tak zajarany byłem jak słuchałem sobie ostatni album osete – czyli prawie dokładnie rok temu. odkrycie ostatnich miesięcy. mega mega mega mega mega. ale to jest dobre. uff.

mamy tę tendencję ostro – by loop za loopem wypierdalać w kosmos!

nie ma to jak poprogramować sobie nieco.

Posted in ciekawostki on Czerwiec 10, 2009 by qbamiszcz

Wiadomo, koniec semestru się zbliża, więc trzeba wziąć się za projekty. No i piszę sobie projekcik z przedmiotu „uczenie się maszyn”. jeden przykład opisany jest kilkudziesięcioma atrybutami, a ja muszę to jakoś sobie wczytać z pliku. To ładnie sobie wywołałem funkcję fscanf:

fscanf(plik, "%d %d %d %s %s %d %s %d %s %s %d %s %d %s %s %d %s %d %s %s %d %s %d %d %d %d %d %d %d %d %d %d %s",
&trains[i].car_num, &trains[i].diff_loads_num, /* dot. calego pociagu */
&trains[i].car[0].wheels_num, trains[i].car[0].length, trains[i].car[0].shape, /* atryb. dot. 1. wagonu */
&trains[i].car[0].loads_num, trains[i].car[0].load_shape, /* atryb. dot. 1. wagonu */

&trains[i].car[1].wheels_num, trains[i].car[1].length, trains[i].car[1].shape, /* atryb. dot. 2. wagonu */
&trains[i].car[1].loads_num, trains[i].car[1].load_shape, /* atryb. dot. 2. wagonu */

&trains[i].car[2].wheels_num, trains[i].car[2].length, trains[i].car[2].shape, /* atryb. dot. 3. wagonu */
&trains[i].car[2].loads_num, trains[i].car[2].load_shape, /* atryb. dot. 3. wagonu */

&trains[i].car[3].wheels_num, trains[i].car[3].length, trains[i].car[3].shape, /* atryb. dot. 4. wagonu */
&trains[i].car[3].loads_num, trains[i].car[3].load_shape, /* atryb. dot. 4. wagonu */

/* ulozenie ladunkow */
&trains[i].attr.rect_rect, &trains[i].attr.rect_tri, &trains[i].attr.rect_hex, &trains[i].attr.rect_cir,
&trains[i].attr.tri_tri, &trains[i].attr.tri_hex, &trains[i].attr.tri_cir,
&trains[i].attr.hex_hex, &trains[i].attr.hex_cir, &trains[i].attr.cir_cir,

trains[i].train_class /* kategoria przyporzadkowana pociagowi */);

I straciłem kurwa trzy godziny na szukanie błędu, bo zapomniałem skopiować plik z danymi w odpowiednie miejsce!!! Nie, nie pomyliłem się zapodając stringa formatującego. Nie, nie pomyliłem się podając zmienne, do których mają zostać wpisane wczytane wartości. Zapomniałem kurwa skopiować plik z danymi. PLIK Z DANYMI. Z czego ja chciałem te dane czytać, z czego?!?

P.S. Tak, wiem, tego stringa formatującego mógłbym nieco „uładnić”.